Agata Czykierda-Grabowska "Wszystkie Twoje marzenia"


Agata Czykierda-Grabowska nie od dziś należy do mojego zestawienia najlepszych autorów, gdzie bezkonkurencyjnie zajmuje miejsce pierwsze. Przy okazji niedługiej już kolejnej książki mam okazję napisać słów kilka o "Wszystkie Twoje marzenia", które miałam przyjemność czytać przedpremierowo w wersji przed korektą . Mimo że lekturę mam już za sobą to teraz weszłam w posiadanie wersji fizycznej dzięki jednej z księgarni, która zaproponowała mi współpracę. Myślę, że jak każdy, kto ma swojego ulubieńca, pragnę mieć wszystkie kolejne wydania danego autora.

Moja przygoda z Agatą Czykierdą-Grabowską zaczęła się prawie dwa lata temu, na samym początku działalności bloga. Przy okazji likwidacji księgarni udałam się na gorącą wyprzedaż. Przeglądając wiele półek i regałów z ciekawymi propozycjami stała ona "Jak powietrze". Bez zastanowienia chwyciłam ją do ręki i kupiłam, by chwilę później czekając na powrotny autobus do domu zanurzyć się w jej wnętrzu. Przepadłam bezpowrotnie. Do tej pory każda kolejna książka przekonuje mnie w tym, że autorka ma ogromną moc przekazywania poprzez proste, codzienne sprawy emocji.
W przypadku "Wszystkie Twoje marzenia" jest dokładnie tak samo.


Sama okładka jej układ i struktura papieru bliźniaczo przypominają wyżej wspomniany tytuł. Pięknie prezentujące się na półce skrywają w sobie szereg wartościowych cytatów i przesłań. Myślę, że każdy, kto sięga po książki Grabowskiej, już na zawsze z nią pozostanie i będzie nosić głęboko w sercu.

Książka rozpoczyna się w dość absurdalnym momencie, gdy główna bohaterka Maja zamierza wyrzucić swój stary samochód do Wisły. Całe to zdarzenie obserwuje Kamil, jak okazuje się w trakcie rozmowy student tej samej uczelni. Można powiedzieć, że samochód stał się tu łącznikiem między kobietą, która ma w sobie pełno życia, energii, ale też tajemnic i mężczyzną, który pragnie odkryć jej wnętrze. Mimo że od początku czują między sobą wyraźne napięcie i przyciąganie, to Maja jasno stawia granice stosunków, jakie mogą ich wyłącznie łączyć. Jednak jaką szanse ma silna wola z pragnieniami? Czy uczucia są w stanie zerwać cienką nić między miłością partnerską, a przyjacielską?


Czułam, że ta książka będzie kolejną emocjonalną bombą, do której przyzwyczaiła nas Agata. Trudno było mi się pozbierać po jej odłożeniu, a każde kolejne słowo pisane na klawiaturze sprawiało ból. Od premiery minęło sporo czasu, ale wśród nas jest nadal wiele osób, które nie miały przyjemności czytać. Nie wiedziałam, jakich słów użyć, by was przekonać, odzwierciedlić swoje emocje, a z drugiej wiem, że zdradziłabym za dużo z fabuły. Postanowiłam więc bardziej skupić się na samych uczuciach niż treści.

Bardzo podobała mi się opisanie wewnętrznych walk toczących się w bohaterach. Maja, mimo że stawia wyraźną granicę, to czuję, jak rodzi się w niej głębokie uczucie. Nie chce jednak bądź boi się wycofać z owej decyzji. Kamil natomiast na początku nie zdaje sobie sprawy z tego, co jej obiecał, ale kiedy w grę wchodzą emocje, nagle uświadamia sobie, że nie może złamać tej przysięgi, bo może okazać się, że straci ukochaną. Dodatkowego przełamania tej pięknej, a zarazem ciężkiej uczuciowo historii dodają wątki erotyczne, a raczej romantyczne, ponieważ są one subtelne, pełne wyczucia.


Znalazłam w tych bohaterach cząstkę siebie. Jestem, jak Kamil, który cieszy się z małych rzeczy i Maja skrywam w sobie tajemnice. Na swojej uczelni mijam wielu ludzi, którzy z każdym krokiem na posadzce niosą wiele historii. Każdy z moich studenckich znajomych jest inny, ale to jest piękne, ponieważ czyni nas to różnorodnymi. Ta historia po raz kolejny pokazuje mi, że czasem warto marzyc i żyć, a szczęście niespodziewanie zapuka do naszych drzwi. Wygląd zewnętrzny potrafi być totalnie odsunięty na bok, gdy ktoś pozna naszą duszę.

Autorce nie potrafię absolutnie zarzucić żadnych błędów. Może tylko to, że to kolejna historia kosztująca mnie wiele łez, emocji i nerwów. Jeszcze długo po przeczytaniu żyje się tą historią. "Wszystkie Twoje marzenia" to piękna powieść o młodych duszach pełnych dziecięcych nadziei trosk. Przeogromnie wzrusza, porusza i pozostaje głęboko na dnie serca. Chciałabym, aby wszystkie książki były właśnie takie. Serdecznie polecam.


Moja ocena: 10/10

Patrycja Łazowska

Za książkę dziękuję MegaKsiążki. 



  




  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz