#39 Kerry Drewery "Cela 7" PRZEDPREMIEROWO

Ludzka psychika to szereg, ściśle związanych ze sobą impulsów pragnących odczuwać samozadowolenie poprzez posiadanie swych racji bądź władzy. Z natury posiadamy instynkt zdobywcy niezważającego na innych. 

Marta Honeydew to szesnastoletnia dziewczyna, która pewnego dnia zostaje przyłapana na okrutnym przestępstwie. Młoda kobieta szybko przyznaje się do zarzucanych jej czynów, trafiając do aresztu na okres siedmiu dni. Od tej pory jej życie zostaje poddane publiczności, która zdecydować ma o dalszych losach Marty. Jaki los zostanie jej przewidziany? Czy Marta zostanie stracona?



„Teraz nie pytamy o dowody, nie pytamy nawet o motywy. To nie jest wymiar sprawiedliwości, tylko rzeźnia, otwarta na oścież dla korupcji, fałszerstw, łapówkarstwa…”

W ostatnim czasie dość często sięgałam po gatunek typowego romansu, tym razem miałam okazję oderwać się od przesłodzonego świata by zaczytać się w młodzieżówce. Autorka przedstawiła świat z różnych perspektyw głównej bohaterki abyśmy niczym najlepsi śledczy mogli składać sobie wydarzenia w logiczną całość, dowiadując się co doprowadziło Martę do tego miejsca. W książce pojawia się także narrator trzecioosobowy, który opisuje wydarzenia z perspektywy innych postaci. Oprócz tego  wplątane zostały relacje telewizyjne gdzie dowiadujemy się o wydarzeniach toczących się w siedmiu celach. Drewery poprzez ten zabieg wprowadza równowagę tak by czytelnik nie pogubił się w przedstawionym świecie. W powieści odczuwamy wpływ jaki wywierają media na społeczność manipulując oraz przekazując nieprawdziwe informacje. Momentami wywoływało to we mnie ogrom frustracji i chęć zmienienia akcji. 

Autorka bez zbędnych komplikacji określa fabułę doskonale nakreślając sylwetki poszczególnych bohaterów. Mimo młodego wieku wielu z nich postanowiła stawić czoła silniejszym od siebie.Marta to silna osobowość, pełna determinacji i woli walki. Nie wielu z nas było by w stanie walczyć dla innych zazwyczaj każdy z nas pilnuje tylko siebie.



"Cela 7" to typowa książka dla młodzieży cechująca się nietuzinkową fabułą, w której zawarte została wielowątkowość. Koncept w pełni odmienny, niepowielający się. Powieść uczy pokazując do czego doprowadzić może żądza władzy, chciwość i materializm. Porusza doskonale znany nam problem wpływów mediów na naszą psychikę. 

Polecam ją bardzo gorąco, z cała pewnością nie pożałujecie. 
Zapraszam także do odwiedzenia strony "Cela 7" <klik>

Autor: Kerry Drewery
Tytuł: "Cela 7"
Wydawnictwo: Sonia Draga
Gatunek: Literatura młodzieżowa 
Liczba stron: 472
Data wydania: 29 marzec 2017 rok
Moja ocena:10/10


Za egzemplarz serdecznie dziękuję:


3 komentarze:

  1. Raczej nie dla mnie, ale innych może zaciekawić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Co prawda jest to pozycja nieco innego typu, ale zawsze lubiłam czytać książki młodzieżowe, bo pomagały one spojrzeć na życie z innej perspektywy. Myślę, że rodzice powinni nieco częściej sięgać, po takie lektury, by przypomnieć sobie, jak to jest być "po drugiej stronie barykady".

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wiele pozytywnych recenzji na temat tej powieści i wciąż jestem nią zaintrygowana :) Mam nadzieję, że niebawem trafi w moje ręce, bo nie powiem lubię taką tematykę :)

    OdpowiedzUsuń