#22 Ewa Zdunek - "Z pamiętnika samotnej wróżki"


Emilia to samotna, dojrzała kobieta. Pochodzi z dość specyficznej rodziny, która w negatywny sposób podchodzi do wykonywanej przez nią pracy. Wróżenie staje się jej źródłem utrzymania.  Z początku mało doświadczona kobieta postanawia pójść na kurs, od którego wszystko się zaczęło. Odtąd udziela porad drogą telefoniczną, mailową a także na portalach eterycznych. Przeciwko tej formy zarobku stanowczo jest jej ojciec, przez którego wyprowadza się z domu a także porzuca prace w pralni - interes rodzinny od wielu pokoleń.  Emilia podejmuje wiele decyzji pragnąc odszukać stabilności w życiu prywatnym i zawodowym.  W celu odnalezienia swojej drugiej połówki postanawia zarejestrować się na portalach randkowych, gdzie napotyka wiele ofert także tych mało moralnych. Po wielu nie udanych próbach spotkań z potencjalnymi kandydatami rozpoczyna eksperymenty.  Równocześnie w każdy ósmy dzień miesiąca wysyła list do mężczyzny, który stracił wiarę w życie. Jaką role odegra w jej życiu adresat? 


"Chyba się zakochałam. Tak myślę, chociaż świat się nie rozpadł i nie zagrzmiało mi nad głową, a jednak poczułam, że może to ten, którego tak desperacko poszukiwałam."

Powieść utrzymana w humorystycznym nastroju napisana została w postaci pamiętnika. Główna bohaterka dość sumiennie opisuję swoje przygody te bardziej lub mniej udane. Szybko zaskarbiła sobie moją sympatię, przepełniona sprzecznościami przez całą książkę dba nastrój. Autorka przedstawiła tu cechy prawdziwej zmiennej kobiety. Jest to również dobra forma poradnika, jakich zachowań unikać, co mówić a czego nie. Ujawnia na czym polegają dzisiejsze portale randkowe i jakie osoby możemy tam spotkać. Bardziej polecam ją panią, to typowa powieść kobieca, którą czyta się szybko i lekko. Z wielką niecierpliwością oczekuje na dalasze losy Emilki!

„[…] tylko artyści równocześnie doświadczają tego łagodnego przejścia między dwoma światami, rzeczywistym i duchowym”.

Tytuł: "Z pamiętnika samotnej wróżki"
Autor: Ewa Zdunek
Data wydania: 13 stycznia 2016 rok
Liczba stron: 303
Kategoria: Literatura współczesna
Moja ocena: 8/10

Za egzemplarz serdecznie dziękuję autorce książki Pani Ewie Zdunek. 


1 komentarz:

  1. Chociaż tytuł zabrzmiał dla mnie dosyć odstraszająco to już sama treść wydaje się być bardzo ciekawa :)
    Wysoko oceniasz, więc może można byłoby zaryzykować? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń